המגדל הוא בית ליוזמות טכנולוגיות מטעם יחידת הצעירים של עיריית תל אביב-יפו. הוא הוקם בשנת 2011 כדי לענות לצרכיהם של צעירים וצעירות באקוסיסטם הטכנולוגי בעיר, ומאז שימש בית למאות מיזמים שהתחילו בו את דרכם, כאשר חלקם הפכו לחברות מצליחות.
מרכז החדשנות המגדל הוא חלק מרשת המרכזים לצעירים שמפעילה יחידת הצעירים של העירייה, הכוללת את מזא"ה 9, יפת 83 ביפו, ורדיאל 17 בשכונת התקווה, ולנברג 32, אליהו בהיכל מנורה, והקשת 49 בקריית שלום.
המגדל מציע קהילה ומרחב עבודה ליזמים ויזמיות בעלי מיזם טכנולוגי ומציע סדנאות ותוכניות בנושאי קריירה, פיננסים, טכנולוגיה ויזמות.
כמו כן, הוא מוביל את תכנית ההסבה להייטק המבוקשת "שיפטינג" המתקיימת ארבע פעמים בשנה למשך שמונה שבועות.